Tuesday, July 20, 2010

Tembaga sakit kaki daa...

asalamualaikum...

Ahad 18 July 2010... Saudara dr kajang datang rumah aku ngn mem dia ... siap bawakan aku dua ekoq burung baru tambat.. seko tangkap kat johor yg lg seko tembaga tp kaki sakit la pulak... ni yg tengah dok pening ni... nak bawa pegi jumpa pakar(uncle stanley) dia dah balik penang.. aku cuma sapukan minyak gamat.. dok cari keladi hitam kat area ni tak pernah nampak.. rasa ada kot... tp time nak cari tak jumpa....






Sapa2 yang tau cara nak merawat kaki burung sakit tolong habaq sat... nak buat lagu mana...




sambil2 tu tolong tilik sat... ada potensi tak burung ni kalau tgk kaki dia merah sangat la pula... sesapa yg mahir dalam bab2 terkukur dan cara merawatnya amatlah diharapkan agar dapat memberi sedikit petua ataupun pengalaman tuan2 sendiri .. segala nasihat , komen tuan2 saya ucapkan jutaan terima kasih...

2 comments:

  1. Salam,

    Nampak cam sakit kat bahagian peha tu... terseliuh masa kena racik kot.

    Seeloknya jgn tambat dulu...letak dalam sangkar kalau boleh.

    ReplyDelete
  2. masa tambat dulu kaki dia ok... ahad lepas masa sepupu nak bawa datang rumah kaki dia tiba2 jd cam tu.. x tau samada kaki tersepit sangkar layang atau terkejut sampai keluar dr sangkar layang.. tali kaki pnjang sgt masa tu... nanti saya masukan dlm sangkar..

    ReplyDelete