Monday, June 20, 2011

Si langka Dalam Kenangan..

Assalamualaikum....

Ahad 19 Jun 2011, Si Langka pergi buat selamanya.... kali terakhir melaman dengan Si Langka pg td, balik terus mandikan dan jemur, pegang jer botol spray dia dah ready buka sayap untuk dimandikan,itulah keistimewaan yg ada pada Si Langka. Selalunya tak pernah tinggalkan bila jemur burung kat rumah, tapi hari ni terlupa nak angkat sbb nak repeat bh hutan reward, mungkin dah tertulis "terlupa" itu penyebabnya silangka meninggalkan tali kakinya..... Si Langka terkorban dibaham tom si kucing liar, hanya tali kaki dan sedikit bulu yg tinggal untuk tatapan tuannya, satu persatu kucing di kawsan rumah dijejaki, akhirnya salah seekor kucing mempunyai kesan bulu dimisai.. bebekalkan sebiji helmet aku sembat tp dgn kelicikan si tom sembatan aku tersar... ok tak apa... hari ni kau terlepas....

Serba sedikit pasal Si Langka

- Si Langka... (singkatan dari "Langkawi"tempat kelahiranya)
- Status BB
- anak pesom kampung + kampung
- suara besar sedikit lanjut tapi jelas
- perap agak rapat
- bunuh 4

6 comments:

  1. Sabar2 bro...nk BB meh datang ipoh...

    ReplyDelete
  2. jauh tu... nanti la kalau on the way balik langkawi bleh singgah.. heheheh..

    ReplyDelete
  3. tq bro azmi... memang dah sabar, tp yg tak bleh sabar,pg td bangun dua dr tiga ekor anak AH saya pulak jd korban..tak sempat nak tolong ank AH yg nasih hidup kat gonggongan si tom tak dpt diselamatkan,saya kejar dia masuk bawah kontena terus hilang..

    ReplyDelete
  4. salam bang...sabo byk2...mudah2an pasni dpt bb lg mantap dr langka...

    ReplyDelete
  5. insyaAllah berkat doa tuan adib mudah mudahan begitu la hendaknya..

    ReplyDelete